Currently Reading Ep 6

Posted May 22, 2016 by Zeee in Currently Reading | 7 Comments


ihrya-currently-reading

Sharing my thoughts on this weeks’ reads

heartdivider1

Hello, dear readers!  Please forgive my absence because I am still in a slump!  I am trying my best to get out of it, though and I think it is working a little bit!  YAY for positivity!

On a really good note, I did a lot of reading (well a bit) so I have been pretty productive!

I also saw Studio Ghibli’s Howl’s Moving Castle!  It was really unique!  Loved it even though it is different from the book!  I really think they captured the charm of the book!

Now, let’s take a look at what I have accomplished so far!

 

ihrya-currently-reading-list

a-court-of-mist-and-fury-sarah-j-maasA COURT OF MIST AND FURY by Sarah J. Maas (Young Adult Fantasy) – So…. I’m slowly plodding into this book because I honestly don’t know what to feel about it!  I feel that View Spoiler »  I HATE Tamlin and I don’t know how he can redeem himself in this book.  I also didn’t like him in ACoTaR!

 

chasing-lady-amelia-maya-rodaleCHASING LADY AMELIA by Maya Rodale (Adult Historical Romance) – My friend Crystal @ Crystal Blogs Books told me that this is a retelling of Roman Holiday.  Obvs I am too lazy to do my research so I’m sooo grateful for friends who do this for me… ha!  UNFORTUNATELY, I am not connecting with Lady Amelia AT ALL!  I may have to watch Roman Holiday since it is available on Netflix.  We shall see how this one goes!

what-a-girl-wants-maya-rodaleTHE BAD BOY BILLIONAIRE: WHAT A GIRL WANTS (Adult Contemporary Romance) – Sooo I’m a little stuck on this but will def finish this one this week!

 

ihrya-just-finished

anyone-but-ivy-pocket-caleb-krispANYONE BUT IVY POCKET & SOMEBODY STOP IVY POCKET by Caleb Krisp (Middle-Grade Fantasy) – I really enjoyed this snarky MG book!  Read my review for more! *wink

howls-moving-castle-diana-wynne-jonesHOWL’S MOVING CASTLE by Diana Wynne Jones (Middle-Grade Fantasy) – SOOOO CALCIFER is my absolutely favorite character then Sophie!  OH Lordy why haven’t I read this book BEFORE?!  I was enchanted and entertained and just thoroughly delighted that I read this book.  Thank you so, so much Annika @ Hiding Books for recommending this to me!

devil-in-winter-lisa-kleypasDEVIL IN WINTER by Lisa Kleypas (Adult Historical Romance) – This is a re-read that I decided to pick up last weekend after I saw Lisa Kleypas’  announcement!  OMG! Her third book is called Devil in Spring and you know WHAT this means, right?! I really didn’t like this book when I first read it BUT I enjoyed it this time around that I added another star to my rating!  I normally don’t do this kind of thing but for LK, I will make an exception!  I still don’t like St. Vincent, but the book IS really good!

ihrya-on-hold-books

behind-the-marquess-mask-kristen-mcleanBEHIND THE MARQUESS’ MASK by Kristen McLean (Adult Historical Romance) – Had to put this one on hold.  It had a very interesting prologue BUT I have quite a lot of books to read right now…so this will have to wait!

ihrya-lets-discuss

Let’s talk about book to movie adaptations.  Do you hate it when the movie adaptations deviate from the plot of the book?


Tags: , , , | 7 Comments


7 responses to “Currently Reading Ep 6

    • Oh Cyn!! Lorraine Heath does this all the time and I am sooooo soooo sooo happy! 🙂

      I’m a little bummed that Roman Holiday didn’t have an HEA but it was sooo fun watching it! Audrey Hepburn is super charming! I love her!

      Let me know what you think of Chasing Lady Amelia!

    • Yes it is! Very interesting, too! Especially if you see the movie (it’s a little different, by the way). I don’t know why I haven’t read this before!

      ACoMaF is okay so far. But … 🙁

Leave a Reply

CommentLuv badge